Maanteemuuseumi blogi

Teadaanne! 20. augustil on maanteemuuseum avatud kell 11-17!

vana foto

30.07.2020

Vana foto

Teede ehitusest 1930. aastate algul

Kruusa, kunstkruusa, killustiku ja peenkillustiku mõisted tõusid eestikeelses (teede)inseneerias sisulisemalt päevakorda 1930. aastate algul. Siis viidi kruusateede ehitus ja hooldus meil süsteemsemale tasemele ja hakati ka ehitusmaterjale sisulisemalt uurima ja katsetama. Kui paekivikillustikku sai peenestada veel lihasjõul vasaratega, siis põllukividest graniitkillustiku tootmine suuremas mahus eeldas mehhaniseerimist. Fotol inspekteerivad teedeministeeriumi insenerid üht esimest Tallinnas Franz Krulli masinatehases 1931. aastal riikliku tellimuse raames valminud killustikusõelaga varustatud kivipurustajat.

Loe edasi
vana foto

22.07.2020

Vana foto

Auto - "miljonärid" aastal 1968

Tartu esimesed auto-"miljonärid" 1968. aastal: õnnitlustseremoonia Ikarus 55 Lux bussi kõrval, taustal loosung: "Tervitus tublidele autojuhtidele, kes sõitsid oma autoga 1 000 000 kilomeetrit!"
Oh aeg, oh kombed! Tänapäevane vaste võiks ehk hoopis olla: „Tervitus tublidele autojuhtidele, kes jätsid üldse sõitmata.“

Loe edasi

08.07.2020

Sündmused

Ameerika autod maanteemuuseumis 04.07.20

Ettevõtlik seltskond ameerika autode fänne said Ühendriikide Iseseisvuspäeva puhul kokku ning tõid oma imetlusväärsed neljarattalised muuseumisse, et pakkuda silmailu kõigile huvilistele, kes sel päeval Varbusele tulid. Maanteemuuseumi juures täitusid uhkete ja põnevate masinatega lisaks parklale ka haljasalad.

Loe edasi

Maanteemuuseum Instagramis