maanteemuuseum.ee
Accessibility

DARBA LAIKI T-Sv 11 – 18

Maanteemuuseum blog

Viiruse leviku tõkestamiseks on muuseum suletud kuni 28. märtsini!

03.12.2020

Tutvustame Eesti maanteede ehituse pioneere – inimesi ja masinaid.

vana foto

1930. aasta algul otsustas teedeministeerium tellida Franz Krulli masinatehaselt kaks 15-tonnist diiselmootoriga Barfod & Perkins-tüüpi rulli. Rull ehitati Briti ettevõtte Barford & Perkinsi plaanide alusel ja tehnilise kontrolli all, välja arvatud mootor, mis toodi Inglismaalt. Fotol seisab rulli ees paremalt esimesena insener Herman Perna (1883–1969), kes oli tollal teedeministeeriumi maanteede ja ehituse osakonna direktor ja üks võtmeisikuid esimeste teehöövlite kasutuselevõtul ning maavalitsuste teedeosakonade mehhaniseerimisel.

Foto: Eesti Maanteemuuseum

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Maanteemuuseum Instagramis